Na tej stronie sa publikowane zdjecia i artykuly mojego autorstwa.Prosze o niepublikowaniebez mojej zgody.Wszystkie prawa zastrzezone.

niedziela, 15 maja 2011

Jordanskie wesele


To rodzice znajduja zone dla syna.Szukaja jej bardzo dlugo i zastanawjaja sie jaka ma byc.Jesli odpowiada rodzicom to znaczy ze bedzie podobac sie synowi.Przygotowania do wesela sa bardzo dlugie i musi wszystko byc zapiete na ostatni guzik.
Pierwszy krok robia kobiety.Matka syna i jej siostry wybieraja sie do domu dziewczyny zeby ja zobaczyc.Musza ja zobaczyc jak ona wyglada bez chystki.Jakie ma wlosy,czy jest wysoka czy niska.Jesli im spodoba sie to powtarzaja odwiedziny.Rodzina dziewczyny wie o co chodzi i jesli im odpowiada pan mlody to przyjmuje gosci.
Po naradzie w domu po kilku dniach glowni mezczyzni ida do domu dziewczyny i prosza o jej reke dla ich syna.Jesli rodzina dziewczyny zgadza sie wtedy wszyscy pija kawe sada  i omawjaja szczegoly wesela.
Zeby do wesela doszlo musi odbyc sie "aged"oficjalne zareczyny.Pan mlody musi kupic dla przyszlej zony zloto i pare prezentow.Kiedy nastepuja zareczyny musi przy nich byc szech.Zapisuje on oficjalnie ze pan mlody i panna mloda zostali zjednoczeni.Na podstawie dokumentow sa mezem i zona.Ale to nie znaczy ze maja mieszkac razem.Od czasu zareczyn maz moze odwiedzac swoja zone w jej domu.Towazyszy mu rodzina.Panstwo mlodzi nigdy nie moga byc sami.Po kilku miesiacach nadchodzi  czas na wesele.Pan mlody musi przygotowac wszystko sam.Rodzina dziewczyny nie ma nic do gadania .Pan mlody kupuje mieszkanie,urzadza je aby panna mloda miala wszystko.Przed weselem zabiera panna mloda na zakupy i kupuje jej nowe ubrania.To panna mloda ustala kwote pieniezna i kupuje wszystko.w nowym domu musi miec nowe ubrania.Stare ubrania zostawia siostrom.
Wesele odbywa sie w duzej Sali.Kobiety bawia sie oddzielnie, a mezczyzni oddzielnie.Wszyscy spiewja i tancza.Pan mlody na pocztku wesela znajdujduje przy pannie mlodej.Para mloda tanczy przed gosciami,potem kroja tort a nastepnie pan mlody idzie do mezczyzn.Wtedy zaczyna sie zabawa.Kobiety zdejmuja chustki.Bliska rodzina mlodych jest zawsze wystrojona,w pieknych sukniach ,piekne fryzury.Wszyscy sie bawia.Po 2 godzinach pan mlody wraca i wtedy wszyscy pozdrawiaja panstwa mlodych i daruja im pieniadze.Tylko pieniadze.Nie ma drugich prezentow.Pan mlody zabiera panne mloda do ich domu i na tym konczy sie wesele.

7 komentarzy:

  1. straszne... jak 200 llat temu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak straszne ,ale oni na to sie zgadzaja.Takie maja obyczaje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam męża Jordańczyka i poznałam całą rodzinę i znajomych i nie spotkałam żadnej kobiety która by była nieszczęśliwa ...

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. to dobrze, ze tak twierdzisz

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy ja mowilam cos o tym ,ze kobiety w jordani sa nieszczesliwe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że nie ma niczego lepszego od barmana. Potrafi absolutnie każdą imprezę urozmaicić. Nie wiem jak Wy, ale od czystej wolę podelektować się drinkami, naprawdę jestem mocno zakochany w tym, co barmani mają do zaoferowania :) Ostatnio zainteresowałem się nawet kursem od http://www.cocktail-world.pl/pl/oferta/warsztaty_szkolenia/kurs_barmanski/ - polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że od czasu do czasu warto jest zrobić coś z wielką pompą. Wesele jest jedno i można się śmiało na nie zapożyczyć. Na stronie internetowej Credy są bardzo fajne szybkie pożyczki online - koniecznie zerknijcie sobie na to do zaoferowania. Moim zdaniem naprawdę warto.

    OdpowiedzUsuń

komentarze

zobacz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...