Na tej stronie sa publikowane zdjecia i artykuly mojego autorstwa.Prosze o niepublikowaniebez mojej zgody.Wszystkie prawa zastrzezone.

piątek, 13 maja 2011

Byc Polka w Jordanii.

Byc Polka w Jordani,czy to mozliwe.
Jesli Urodzilas sie i wychowalas sie w Polsce, to napewno jestes Polka.Ale czy po 15 latach zycia w jordani ciagle jestes Polka?
Trudno odpowiedziec na to pytanie.15 lat to duzo czasu,aby czlowiek sie zmienil.
Mieszkajac w jordani musimy dostosowc sie do jego zycia,do tradycji i obyczajow..Nie mozemy zyc jak w polsce.Kulura i obyczje panujace w Jordani nie pozwalaja nam na to co chcemy.Jesli chcesz cos zrobic musisz przemyslec 100 razy co i jak i jakie konsekwencje to bedzie mialo.
Ja moge powiedziec ze juz nie jestem taka sama osoba co z przed 15 lat ale napewno jestem polka i ja zostane.
Moje dzieci choc maja obywatelstwo polskie to sa czystymi jordanczykami.Zyja w jordanskim spoleczenstwie,podtrzymuja jordanska kulture i tradycje.Bo przeciez nie mozemy podtrzymywac polskich tradycji bedac muzulmanami.Taka jest prawda i musimy sie z nia pogodzic.Ale nigdy o Polsce nie zapomnimy.

8 komentarzy:

  1. Witaj,bylam w Irbid wielokrotnie mam tam rowniez kolezanke,ktora mieszka tam bodajze od 7 lat ma na imie Alina.Ja sama od kilkunastu lat mieszkam w zachodniej Australii ....pozdrawiam Marta Ababneh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moge miec numer do tej pani ja sama bywam w jordani czesto bo moj maz pochodzi z jordani

      Usuń
  2. dzieki Marto!W koncu wiem ze nie jestem sama.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Salam alejkum! a ja Ci zazdroszczę, że mieszkasz w arabskim kraju:) po przyjeciu islamu, zycie w Polsce jest dla mnie straszne- to jest dopiero zacofany kraj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do anonimowego:
      Wszystkie kraje sa zacofane ,poniewaz nie toleruja innej religii .Muzulmanie nie toleruja zydow,ale toleruja chrzescijanow ,poniewaz w jordanii mamy duzo chrzescijanow.
      W polsce nie wiem jak to jest ,poniewaz nie mam z tym problemow.Przyjezdzam na miesiac i nikt mnie o nic nie pyta.
      Ja jestem szczesliwa ze jestem muzulmanka.

      Usuń
    2. Witajcie,
      A jak wygląda sprawa związków muzułmanina z niemuzułmanką? Nie obraźcie się, nie mam nic przeciwko żadnej religii ale nie chcę zmieniać swojej. Poznałam Jordańczyka, planujemy podjąć poważniejsze decyzje. Wprawdzie jestem dość dokładnie uświadamiana odnośnie moich praw i ogolnie kultury tam ale chciałabym usłyszeć coś od miejscowych - niemiejscowych :) Niedługo wybieram się do Jordanii - Ammanu poznać rodzinę mojego przyszłego męża, przy okazji, chętnie nawiązałabym jakieś znajomości :) słyszałam, że przy Ambasadzie Polski działa klub Polek, może macie jakiś kontakt, gdzie mogłabym napisać? No i najważniejsze, mój przyszły mąż nalega na podpisanie kontraktu ślubnego (wiem, że tylko w taki sposób zawierane są tam związki) w związku z czym, czy znacie jakiegoś mądrego prawnika, który pomógłby mi taką umowę sprecyzowac? Wiem, że to ważne aby zabezpieczyć swoje przyszłe interesy, jeśli chcę żyć w tym kraju. Będę wdzięczna za wszelkie sugestie. :) maharaja001@interia.pl

      Usuń
  4. Alina Abu-Zaitoun (Matyja) Jordania- > to ta polka ktora mieszka w irbid

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co się z nią dzieje? Kiedy wróci do prowadzenia bloga?

      Usuń

komentarze

zobacz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...