Na tej stronie sa publikowane zdjecia i artykuly mojego autorstwa.Prosze o niepublikowaniebez mojej zgody.Wszystkie prawa zastrzezone.

poniedziałek, 16 maja 2011

Arabska Karawana 2011

W tym wieku ludzie podrozuja samochodami.Nie ma juz karawan.A jedak jednemu saudyjczykowi zachcialo sie powrocic do czasow beduinskich.zebral 6-cio osobowy zespol, zaopatrzyl sie w zywnosc,wode .Wsiedli na wielblady i tak zaczela sie ich wycieczka.
Wycieczka odbyła się w Rub Al-Khali, znane w języku angielskim jako The Empty Quarter, która jest największym na świecie nieprzerwanym  morzem  piasku, obejmującym większość południową część Półwyspu Arabskiego i obejmujących około 650 tysięcy kilometrów kwadratowych.

Karawana po tradycyjne metody Beduinów podróży z kilkoma wielbladami. Dla bezpieczeństwa podróżnych były wspomagane przez telefony satelitarne i obsługiwane przez pojazdy, które przeprowadziły żywności, wody, namioty i zespół. Przy okazji, pojazdy utykal , ale nigdy nie wielbłądy,ktore z trudem posuwaja się w stałym tempie.

Ekspedycja trwala 6 dni i karawana przeszla okolo 240 km.

"Udało mi się uzyskać bardzo dokładne przyjrzenie się topografii  podrozujac  na wielbłądzie, i mam doświadczenie  w jaki sposób Beduini  podróżowali sto lat temu", powiedział Sa'id , jeden z uiczestnikow. Był głęboko pod wpływem doświadczeń. "Nie mogłem przegapić ciszy, spokoju i jasności można uzyskać z bycia tutaj. Cisza jest tak głośna, nie można zignorować."

Byl to powrot do przeszlosci  i wspaniale przezycie,ktorego nigdy nie zapomna.




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

komentarze

zobacz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...